آیدینآیدین، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 13 روز سن داره

خاطرات پسر مامان (آیدین)

فواید شیر مادر برای نوزاد و مادر

1390/11/8 0:02
نویسنده : مامانی
394 بازدید
اشتراک گذاری

فواید شیر مادر برای نوزاد و مادر

فواید شیر مادر برای نوزاد:
- بهترین غذا برای کودک که همیشه آماده، تازه و در دسترس است.

- از یبوست نوزاد جلوگیری می کند.

- کودک را از ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت دوران کودکی، محافظت می کند.

- اگر سابقه ابتلا به آلرژی در خانواده کودک وجود داشته باشد، مصونیت در برابر آلرژی را در کودک افزایش می دهد.

- ممکن است، ابتلاء به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد یا سندرم مرگ گهواره1 را کاهش دهد.

- باعث تکامل رشد آرواره و دندان کودک می شود.

- به تکامل بهتر مغز کودک کمک می کند.

فواید شیردهی برای مادر:

- نزدیکی با کودک و لمس او در هنگام شیر دادن، باعث می شود رحم مادر بعد از زایمان به اندازه طبیعی خود برگردد.
- خونریزی بعد از زایمان را کاهش می دهد.

- ابتلاء به سرطان سینه و تخمدان را در مادر کاهش می دهد.

- باعث تقویت استخوان های مادر می شود.

- چربی اضافی را که در طی بارداری در بدن مادر ذخیره شده، از بین می برد.

- باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود، زیرا غذاهای آماده گران هستند.

- باعث صرفه جویی در زمان می شود، زیرا آماده کردن شیر خشک و شیشه وقت زیادی می برد.

- مثل قوطی های شیر خشک دارای باقیمانده زائد نیست که نیازی به دفع زباله داشته باشد.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان آرینا موفرفری
8 بهمن 90 0:19
سلام مامانی مهربون.چند مورد که من برای فرنی آرینا انجام می دادم شما هم امتحان کنید شاید بهتر بتونه غذا بخوره.من برنج ایرانی محلی که هم مقوی و خوشبو هست رو می شستم و خشک می کردم و بصورت آرد در می اوردم و از شیر خودم در فرنی و حریره بادام استفاده می کردم.آرینا که خیلی دوست داشت.از آرد برنج آماده استفاده نکنید.سوپ مرغ و ورمیشل و هویج و سیب زمینی با سبزی سوپ خیلی دوست داشت. حبوبات رو چند روز خیس می کردم تا جونه بزنه و بعد از جونه ها استفاده می کردم البته نباید بذارید جونه رنگش سبز بشه چون تلخ می شه.حبوبات هم خشک می کردم و بصورت پودر درمی اوردم و داخل سوپ می ریختم.آرینا حلیم گوشت هم خیلی دوست داشت.امیدوارم خوب راهنمائی کرده باشم.
مامان آرینا موفرفری
8 بهمن 90 11:18
راستی یه موضوعی یادم رفت بعد از اینکه آیدین جان شیر خورد چهل وپنج تا یک ساعت بعد فرنی و...بدید.زمانی که نیمه سیر باشه تا خوب غذا بخوره.